Kje smo in kam gremo? Posledice morebitnih sprememb kulturnega modela na področju uprizoritvenih umetnosti
Okrogla miza v organizaciji Združenja dramskih umetnikov Slovenije
Na sporedu
Ideje o spremembi kulturnega modela že precej časa lebdijo v zraku, predvsem je v ospredju zamisel o razformiranju stalnih gledaliških ansamblov kot o magični rešitvi za celotno uprizoritveno sceno.
Trenutni slovenski institucionalni model ima nemško zasnovo, a ni tako fleksibilen kot pri Nemcih, saj ostaja ansambel v celoti zaposlen v gledališču in nov umetniški vodja/direktor ob nastopu dela ne more osvežiti ali zamenjati ekipe. Celotna neodvisna scena pa že leta funkcionira po načelu prostega/pretočnega trga in ima dejanske izkušnje iz "novega" kulturnega modela.
Prenova kulturnega modela je simptomatično vprašanje, ki ne vključuje samo vprašanja, kakšen model želimo, pač pa predvsem: kakšno kulturo želimo soustvarjati, kakšne ustvarjalne pogoje omogočamo umetnikom in ostalim soustvarjalcem teatra in nenazadnje v kakšni državi želimo živeti.
In bistveno vprašanje se glasi: ali želimo umetnost prepustiti trgu?
Moderatorka okrogle mize je Katarina Stegnar, članica SMG, članica ZDUS-a. Med sodelujočimi so: Iva Babić, igralka, članica ansambla SNG Drama Ljubljana; Marko Bratuš, umetniški vodja SNG Nova Gorica; mag. Neda Rusjan Bric, igralka, članica ansambla SMG, režiserka z izkušnjami z vodenjem gledališča, podpredsednica Društva slovenskih gledaliških režiserjev; Nejc Cijan Garlatti, igralec, samozaposlen; Leja Jurišić, plesalka, koreografija, avtorica, samozaposlena; Uroš Korenčan, predsednik sveta gledaliških direktorjev, direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana; Vinko Möderndorfer, režiser, pisatelj, pesnik, dramatik, član DSP, predsednik UO Prešernovega sklada, samozaposlen; Dearbhal Murphy, namestnica generalnega sekretarja Mednarodne zveze gledaliških umetnikov FIA; Jure Novak, režiser, avtor, performer, podpredsednik Društva slovenskih gledaliških režiserjev, samozaposlen; Marko Simčič, dolgoletni predstavnik ZDUS v FIA.